Geen weg terug: EPBD IV officieel doorgevoerd
Met de publicatie in de Staatscourant is deze week de EPBD IV doorgevoerd en daarmee ook de GACS-richtlijnen.
Utiliteitsbouw klaar voor de toekomst: wat vraagt dat vandaag?
Er is werk te doen aan de verduurzaming van utiliteitsgebouwen in Nederland. Als gebouwbeheerder, eigenaar, installateur of adviseur kan je daarin wat betekenen. Wat móeten we doen en wat kúnnen we doen?
NIS2 in de bouw: dit moet je als organisatie regelen
De bouw digitaliseert snel, en daarmee groeien ook de digitale risico’s. Met de komst van NIS2 wordt cybersecurity een vast onderdeel van professioneel en toekomstbestendig bouwen.
Inschrijving voor de Betonprijs 2026 geopend
Heb jij een project met beton waar je trots op bent? Dit is het moment om het te laten zien. Meld je project aan en maak kans op een nominatie!
Feedback gevraagd op het Nationaal Plan Renovatie Gebouwen
Deze week heeft de Rijksoverheid het Nationaal Plan voor renovatie van gebouwen uitgebracht ter consultatie. In het plan wordt uitgelegd hoe Nederland toewerkt naar een emissievrije gebouwde omgeving in 2050.
Reageren tot 20 maart: Online consultatie Omgevingsregeling EPBD-IV & GACS
De Omgevingsregeling van de van de EPBD-IV over o.a. GACS is geopend voor online consultatie. Tot 20 maart - dus relatief korte tijd!- is de eerste tranche geopend voor een reactie van relevante professionals.
Croonwolter&dros en Achmea wachten niet tot grote plannen af zijn
“Je hoort veel partijen net zolang werken tot ze een totaalplan hebben, maar dan verlies je tijd” zegt Theo Peters van Achmea. Samen met partner Croonwolter&dros verbeteren ze de gebouwen op de Achmea campu
‘Een goed EMS’ wat is dat eigenlijk?
Strategisch kunnen omgaan met het gebruik van energie is steeds meer van belang. Een energie management systeem helpt je, maar wat moet het dan precies kunnen?
Vingerwijzen over ingesneeuwde warmtepompen
Vorstbeveiliging lijkt in sommige gevallen niet voldoende om ingesneeuwde warmtepompen in bedrijf te houden. Het roept de vraag op: wie had dat moeten weten?
Gister was het Dag van de digiCoach: zet jouw digitale ketenheld in het zonnetje
Gister was het Dag van de digiCoach. Een mooi moment om de collega’s te bedanken die digitale ketensamenwerking op de werkvloer concreet maken—van vraagbaak tot aanjager in projecten.





